sobota 16. listopadu 2013

Analýza - Argument Champion

Argument Champion - logická hra, ktorá zaujme

         Hra Argument Champion vznikla v roku 2012 z produkcie Bigblueboo Labs. AC je vlastne Indie hrou, teda hra, ktorá nie je určená na komerčné účely a je free, samozrejme s malým rozpočtom. Túto hru môžeme kategorizovať ako logickú, alebo aj slovnú. Je založená viac na zaujímavom koncepte ako grafike, ktorá je vlastne "oldschool" 8-bit. 


         Dej je zasadený do debatnej miestnosti s divákmi, moderátorom a vašim protivníkom. Bohužiaľ, hra nám dáva možnosť iba singelplayeru v ktorej si môžeme zmerať sily proti počítaču, kedže plány na multiplayer sa (zatiaľ) neuskutočnili. V hre  vás postupne čakajú 4 kolá turnaja v argumentácii, kde si vyskúšate ako zdôvodniť svoj názor. Samozrejme každé kolo je ťažšie a vyrovnanejšie, kedže na úvod máte výhodu obľúbenosti u publika. Každým kolom je obtiažnosť ťažšia a súbojov na víťazstvo viac. Hra proti sebe stále stavia dva protichodné názory a víťaz sa rozhoduje na sympatiách publika.

         S podobnými logickými, či dá sa povedať slovnými hrami sa v poslednej dobe roztrhlo vrece aj keď táto u nás nie je až tak známa, má oveľa sofistikovanejší príbeh ako napríklad známa online-ovka Slovný Futbal. Hra pracuje s hráčovým dôvtipom, pozornosťou a aj trepzlivosťou. Po každom vytvorení argumentu ma hráč šancu na opravu svojho konania.


         Hra aj jej pravidlá sa dajú pochopiť veľmi rýchlo. Počas celej hry vám všetky dôležité informácie vysvetlí akýsi  démon Corax, ktorý dá nápovedu aj počas prestrelky názorov. Celá akcia a dôležité rozhodnutia robíte, sa dejú pri tvorbe argumentov a spájaní asociácií tak, aby ste buď presvedčili divákov, že váš názor je správny a spojiť ho s niečím, čo milujú, alebo spojiť oponentov názor s niečím, čo im nie je sympatické. Toto spájanie argumentov sa deje na tzv. mind-map, ktorá dosť pripomína klasický brainstorming.
        
            Hra nemá žiadne limity, ale kedže je logická, treba pri nich zapnúť mozog a znalosť angličtiny je nutnosťou. Hráč by mal byť samozrejme aspoň trochu oboznámený so základnými faktami a najmä trpezlivý. Tvrdím to z vlastnej skúsenosti, pretože som na prvýkrát 1. kolo síce vyhral, ale bolo to s odretými ušami, kedže som chcel začať hrať veľmi rýchlo a nenechal som si čas na to aby mi milý Corax vysvetlil o čo vlastne ide.


            Meno Corax odkazuje na gréckeho rétorika Koraxa, ktorý je pokladaný za zakladateľa gréckej rétoriky spoločne s iným antickým mysliteľom - Tisiasom. Toto meno zároveň nesie aj posledný súper v tejto hre. Keď som sa rozhodol písať o tejto hre, zapol som si ju a zabil za ňou jedno celé popoludnie. Hra je veľmi príjemná, nenútene návyková a aj keď jej rozhranie skôr odláka, celkový koncept je veľmi šikovný a mňa zaujal. Určite si ju z dlhej chvíle niekedy zapnem aby som si pre dobrý pocit vyklikal ten správny argument.

Žádné komentáře:

Okomentovat