čtvrtek 17. října 2013

System Shock - otec herního kyberpunku

Looking Glass Studios (1994). System Shock. (DOS).





"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - SHODAN | Zdroj: shodan.wikia.com
System Shock je inovativní hrou, kombinující prvky akční adventury, FPS a RPG. Příběh se odehrává v roce 2072 na vesmírné stanici, kde se hráč ujímá role bezejmenného hackera, který se snaží zhatit plány zlovolné umělé inteligence nazvané SHODAN. Propracovaný 3D engine umožnil vývojářům použít komplexní herní mechanismy, jež dělají ze System Shocku jednu z prvních her, která umožňovala v pohledu z první osoby naklánět výhled nahoru a dolů, krčit se, skákat, vyklánět se a podobně. I přes kultovní status, který má hra dnes, se System Shock v době svého vydání prodával mizerně (přibližně 170 000 prodaných kopií) a výnosy z prodeje náklady na vývoj nepokryly. V roce 1999 se hra dočkala pokračování nazvaného System Shock 2, které opět z hlediska herního designu předběhlo svou dobu.

Platformy: DOS, Macintosh, PC-98
Datum vydání: na disketách 22. září 1994, na CD ROM 23. prosince 1994.
Žánr: Akční adventura, RPG, FPS
Hlavní designér: Doug Church
Země výroby: USA

Žádné komentáře:

Okomentovat