úterý 5. března 2013

Monkey Island 2: Pomsta prohnilého piráta


LucasArts (1991). Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. (MS-DOS).

Zdroj: Mobygames.com

Ve druhém díle této klikací adventury se hlavní hrdina - pirát Guybrush Threepwood – vydává za bájným pokladem BigWhoop. Je to prohnaný chlapík, ale také trochu nešika. Omylem dopomůže k oživení svého soka, kterého v minulém díle pracně porazil. Zlý pirát LeChucka se vrací jako oživlá mrtvola a hodlá na Guybrushovi vykonat strašlivou pomstu pomocí voodoo panenky.

Ke hře jsem se dostal, když jsem byl velmi malý. Neuměl jsem anglicky a chápal jsem akorát základní principy, jak rozpohybovat postavičku a jak používat předměty. Takže jsem se s Threepwoodem pohyboval po čtyřech základních lokacích a ve hře jsem se posouval buď náhodou, anebo jsem využíval uložené pozice mojí starší sestry, která hrou s úspěchem proplouvala. O to víc mě bavilo, když jsem nějaký úkol dokázal vyřešit sám. 

Zdroj: Mobygames.com

Monkey Island 2 jsem si zahrál znovu až po letech. Hra má svůj zvláštní pirátský humor a dělá si legraci z některých filmů i sama ze sebe. Řešení hádanek jsou spíš legrační a mají svou vlastní logiku. Na některé úkoly jsem si musel vzít návod. 

V roce 2010 dostala hra nový grafický kabát, zvuk, ovládání a dříve němé postavy začaly mluvit. Vyšla jako Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge Special Edition.  


Platformy: MS-DOS, Mac OS, Amiga, FM Towns
Rok vydání: 1991
Série: Monkey Island
Designér: Ron Gilbert
Žánr: Grafická point and click adventura
Země výroby: USA

Labels: anotace, 1991
 

Žádné komentáře:

Okomentovat