úterý 6. prosince 2011

Student Sim - parodie na studentský život

Flashová hra Student Sim z dílny společnosti Mousebreaker je spíše zaměřena na mladší publikum a podle mého soudu by je i jistým způsobem mohla pobavit svým ironickým pojetím studenstského života na univerzitě, kdy jeidným cílem této hry je být co nejvíce oblíbený, sbalit co nejvíce holek a dokonce i vystudovat.

Jak jsem již zmínil, jedná se o hru, která by měla simulovat život vysokoškoláka na univerzitě. V úvodní části hry si vyberete jméno postavy za kterou budete hrát, přidělíte atributy jako inteligence,vzhled a charizma. Vyberete nejlepšího kamaráda, přičemž každá osoba má svoje silné a slabé stránky. Ať jsem se snažil jakkoli, nevypozoroval jsem jediný efekt v průběhu hry který by byl nějak ovlivňován vaším kamarádem. Pokud si myslíte, že si vyberete jako kamaráda strašně inteligentního ale prchlivého Dava , že v pohodě prolezete studiem, protože všechno opíšete tak jste na omylu, na průběh hry to nemá žádný vliv (doplatil jsem na to u zkoušek, když jsem je jen prolétl a dostal ze všeho 0%). Výběr kamaráda vám dá falešný pocit, že máte na své straně někoho, kdo vám bude krýt záda, ale až půjde do tuhého, budete se muset spolehnout na vlastní schopnosti, což v mnohém odráží i skutečné studium. Ovládání celé hry je pouze na základě jednoduchých příkazů, které ovlivní váš život v týdenních intervalech. Každý týden se můžeme rozhodnout, jestli budeme svoje mozkové závity protáčet na nejvyšších obrátkách nebo budeme pouze lenošit a nasávat v hospodách z půllitru, popřípadě se nejdříve trošku učit a pak vyrazit ven na flám. Poté, co jsme si vybrali zda budeme studovat nebo ne, si můžeme vybrat co za ten týden budeme jíst (od zdravého jídla až po nezdravé fast-foodovské jídlo). Během jednoho týdne bohužel můžeme pouze vykonat pouze jednu činnost což je dost omezující. Například v běžném životě by jste se na rande vykoupali, oholili, ostříhali vlasy a postříkali sprejem, bohužel abychom docílili úžasného vzhledu v Student Simu budeme na to potřebovat několik týdnů, a ještě není zaručeno, že se nám náš cíl zdaří. Jak jsem již naznačil, jedním z cílů hry je sbalit co největší počet holek. Celý proces rande se točí kolem alkoholu, lichotek,vtipů a nezávazného tlachání. Existuje pouze jeden způsob jak holku sbalit, a to jedinou správnou kombinací alkoholu vtipů, kterou se mi nepodařilo zjistit, takže ať jsem se snažil jakkoli i s různými atributy postavy kde vzhled dostal plných 15 bodů, tak jsem zůstal sám jak kůl v plotě.
Zkoušky jsou reprezentovány hrami typu odklikej všechny šedá políčka, na kterých není obrázek půllitru. Celý proces výběru jak tento týden budete studovat, opět neovlivní to, zda vystudujete , nebo ne. Náhoda je jedním z hlavních principů hry, čím více peněz z kapesného budete chtít obětovat tím větší šance na úspěch, samozřejmě můžeme svoje finance doplnit občasnou brigádou na nějaký ten týden ale žádnou stálou práci nenajdeme. Jako správný student jsem chtěl ušetřit co nejvíce peněz, tak jsem kupoval co nejlevnější žiletky, uklízel pokoj sám a nechal si účes upravit od spolubydlícího a dopadlo to podle hlášky, která se mi zobrazila uprostřed obrazovky katastrofálně.
Celá hra působí jako uzavřený, monotónní kruh opakování stejné činnosti dokola a dokola. Vybrat si jak budu studovat,jídlo které budu jíst, a jednu aktivitu, občas zajít na rande kde dostanete košem a opět studovat. Hra obtížně vtahuje do děje , hlavně díky tomu že je tak nerealistická a omezená zejména možnostmi, takže o imerzi téměř nemůžeme mluvit. Hra končí pouze v případě, že vám dojde zdraví, nebo vás vyhodí z univerzity,jiná možnost ukončení hry není. Jakmile vám happiness klesne na 0 tak se akorát objeví hláška že jste v depresi ale na fungování ve společnosti to žádný vliv nemá, což je nerealistická situace v reálném životě.

Žádné komentáře:

Okomentovat