sobota 3. prosince 2011

Jíst, pít, souložit a pak jít spát aneb Student Sim

Mousebreakers Ltd. (2008). Student Sim. (PC/Mac, Flashed Based OS Systems)



Platformy: PC/Mac (Flashed Based OS Systems)


Rok vydání: 2008


Žánr: simulátor


Designéři: ?


Země původu: United Kingdom



V titulku jsem si pomohl textem z alba Fenkám litvínovského písničkáře Xaviera Baumaxi, který ve svých albech věnuje prostor poezii básníka Em Rudénka.
Dobrý večer madam,
já bych chtěl jíst, pít, souložit s vámi a pak jít spát.
Přesně v tom pořadí jak to říkám.
Nicméně přeslechl jsem vaše jméno.


Takhle se báseň Zdvořilý host zní celá. Nicméně to není pro analýzu jednoduché flashové hry univerzitního života Student Sim důležité. Jen jsem tím chtěl vyjádřit pocit, který ve mně hra zanechala.


Původně jsem chtěl hrát a analyzovat hru Lady Popular, jakýsi simulátor dívky, která chce být oblíbená. Ovšem možná právě kvůli genderové nevyváženosti mě hra vůbec nebavila. Nedokázal jsem se ztotožnit se svým avatarem, tedy dívkou. Zkusil jsem proto Student Sim, kdy hra dovoluje hrát zase jen za avatara mužského pohlaví. Pojmenovat sice postavu můžete třeba Karolína, ale stále budete pít pivo, sázet na fotbal a balit holky, tedy převážně mužské činnosti.


Právě výběrem jména začínáte, pak si zvolíte stupeň inteligence, charismatu a vzhledu, přičemž můžete tyto tři položky mít ohodnocené rovnoměrně, nebo jednu upřednostnit na úkor jiné. vyberete svého nejlepšího kamaráda a pak si vyberete nejlepšího kamaráda. Na výběr máte ze šestice studentů, kteří mají rozdílné vlastnosti. Někdo je spíše na učení, někdo na činnosti jiného charakteru... Hra je velice jednoduchá, všechny činnosti v ní se ovládají pouhým klikáním myší. Sami si zvolíte, co budete v daném týdnu dělat. Studovat hodně, po práci legraci, studovat málo nebo se na učení vys... neučit se vůbec. V dalším dialogovém okně vyberete stravu od zdravého ovoce a zeleniny až po fast food. Dále si vybíráte, co bude během dalších sedmi virtuálních dní dělat. Můžete si zariskovat při už zmíněných sázkách na zápasy anglické fotbalové ligy nebo jít nakoupit. Jako v reálném světě byste však měli o sebe dbát, takže vám hra nabízí návštěvu kadeřníka, oholení, koupel a úklid postele. Všechny tyto činnosti v sobě zahrnují několik způsobů, z nichž je každá jinak nákladná. Pomocí číselných ukazatelů hra ve svém průběhu ukazuje hráči, jaké je jeho aktuální zdraví, akademické výsledky, spokojenost a „coolness“. To by se dalo přeložit do češtiny, jak je uživatel „prostě v pohodě.“ Malé ikonky v horním rohu ukazují, jak je váš avatar oholený, ostříhaný, jestli páchne a jak má uklizeno v ložnici. Taky máte přehled o aktuální finanční situaci.


Hra zkrátka poskytuje jednoduchou herní mechanikou spoustu činností, které dělají studenti univerzit ve skutečném světě. Je fakt, že všechny výše zmíněné úkony nemusí být moc propracované. Připadalo mi, že někdy nezáleželo na aktuální pohodě a po požití občerstvení (pizzy, číny, kebabu atd.) jsem pozvracel partu kamarádů. Ale velmi propracovaná je naopak část, kterou jsem záměrně až do teď opomíjel – a sice rande s dívkami. Počet ulovených slečen se vám ostatně počítá ve vašem itineráři. Rande má váš avatar zpravidla každý týden. Na to, abyste dívku dostali k sobě domů, musíte jí kupovat drinky a sám dostatečně pít. Pozornost ještě musíte upoutat vyprávěním vtipů a dívce polichotit. Dostat ji můžete i na obyčejné „tlachání.“ To vše se však musí zkombinovat vhodným klikáním na jednotlivé ikony. A přiznám se, že to pro mě zezačátku nebylo úplně lehké, než jsem způsob pochopil. Když jsem konečně dostal jednu a pak hned druhou, radoval jsem se, ale dotyčná mi stejně „nedala.“ Měl jsem totiž nepořádek v pokoji, pak se jí nelíbil můj účes nebo se nesmála mým vtipům... V této fázi hry jsem asi byl nejvíc do hry „vnořen“, při dalším hraním jsem se soustředil jen na to, abych sbalil co nejvíce holek. Neúspěchy mě štvaly a taky jsem se moc nevěnoval dalším herním činnostem. Kvůli tomu přišla další odmítnutí nebo jsem zbankrotoval a hra skončila. Jindy jsem měl zase peněz dostatek, ale už nebylo co koupit. To mi na hře trochu vadilo.


Myslím, že celkově je Student Sim prostou, ale zábavnou simulací studentského života. Hráčům dovoluje prožívat svůj vlastní život tak trochu podobně ve virtuálním světě. Zároveň autoři hry trochu život vysokoškoláků trochu zjednodušují, lehce ho parodují, možná i díky tomu hra studenty zajímá. Zaměřuje se hlavně na balení holek v baru, což je opravdu mnohdy nejpříjemnější činnost na univerzitním prostředí. Ale také je důležité si dávat pozor, abyste nedopadli jako Baumaxův, respektive Rudénkův (ne)zdvořilý host.



P.S. Nikdy jsem nepřijal nabídku na práci striptéra. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat