neděle 4. prosince 2011

American DREAM, aneb jde o i bez sexu

American dream
Inro

Hlas (vizuální/text) z motivační kazety se střídá s hlasem hráče, který opakuje mantru ve stále se stupňujícím tempu, až oba splynou v jeden. Wealth, prosperity, power. You will become millionare!

Herní prostředí

Nacházíme se v prostředí akciových trhů. Existuje jenom práce a „doma“ (nezařízený byt). Herní činnost spočívá ve vydělávání peněz, plnění bytu statusovými komoditami a následným zvaním nadřízeného na party, po které dostanete tip na předem jistou investici. Hra končí, když hráč dosáhne 1 milionu dolarů.

Herní mechanika/herní svět

1. Buy low, sell high.
2. Akciový trh se chová v přesně daných limitech, v rámci nichž celkem pravidelně osciluje, radikální výjimky existují jenom v extrémních výkyvech směrem „nahoru“, na něž hra upozorňuje, pakliže máte nakoupenou celou „kolekci“ vybavení do svého bytu. Posléze totiž následuje party, kde dostane hráč tip na jistotu. (cinknutá párty)
3. Nábytek je dělen do jednotlivých kolekcí. Nová kolekce přichází pokaždé, kdy je skoupena ta stávající. V mezidobí, a v pozdější fázi hry již neustále, se konají v bytě orgie, jenž mají za cíl akcelerovat postup hráče. (socializace manželky)
4. Každý den hráči přibude na účtu 100 dolarů, bez ohledu na jeho akce, či situaci.(pravděpodobně mzda)
5. Hráč se nemůže dostat do záporných finančních hodnot, nemůže nakoupit víc akcií, než mu dovolí jeho aktuální kapitál, nemůže si do svého bytu koupit cokoliv, co by přesahovalo jeho aktuální kapitál.(totální záchranná síť)
6. Hráč nemůže prohrát. Jeho kapitál může pouze růst. Během hry se dá růstu kapitálu zabránit pouze nepokračováním ve hře (nepřecházení týdnů).(nevyhnutelný happy end)
7. Pasivním hraním hry (pouhé přecházení z jednoho týdne do druhého) lze dosáhnout hranice jednoho milionu dolarů po 9994-týdnech. (absolutní šetřivost nebo také Fuck the system!)
8. Nacházíme se, podle vybraných komodit a jejich odstupňované hodnoty, v polovině 80. let. Jejich funkce tkví v odstupňovaní koupěschopnosti hráče. Aby herní mechanika fungovala, musí stoupat, nejlépe exponenciálně jejich cena, což ale v případě American Dream neplatí. Vývoj kupní síly hráče přestává stoupat ještě před dosažením jednoho milionu. Je to dáno zaprvé tím, že nemůže kupovat více jak 50 akcií najednou a zadruhé tím, že mu trh už nemůže nabídnout akcie vyšší hodnoty. (limit „symbolické moci“ hráče)
9. Hru lze ignorovat v její dominantním směřování. Nábytek si lze kupovat i bez aktivní účasti na akciovém trhu. (Mirek Dušín)
10. Hru lze dohrát i „poctivě“. Hráč nemusí participovat na zajetém systému, stačí, když jenom chodí do práce a neutrácí zbytečně za vybavení bytu. Nemusí svou ženu nutit k sexu s nadřízeným. Stačí jenom chodit do práce. Nedělat nic, nešahat na nic. Za 188 let se, když bude spořivý, stane milionářem. 600doll. + 100doll/week = (idiot’s way)

American Dream (flash-based)
Stephen Lavelle, Terry Cavanagh, Jasper Byrne, Tom Morgan-Jones (2011)


aut.čl. Jan Hofman

Žádné komentáře:

Okomentovat