neděle 16. října 2011

TIM: The incredible machine

TIM je třídílná série, která staví na principu tzv. Rube Goldberg machine, tj. vytvoření systému, díky kterému se má podařit dosáhnout velmi jednoduchého cíle jakýmkoli složitým postupem, často za využití řetězové reakce.


Stejně tak i ve hře TIM máte vždy k danému úkolu (např. dostat míček do kbelíku) různý počet nástrojů, které musíte poskládat tak, aby jste dosáhli svého. Velmi populárními kousky v herním repertoáru jsou svíčky, bowlingové koule, provázky, lupy, ozubená kola, živé kočky, kbelíky s vodou atp. Řešením jsou soustavy řetězových reakcí, ve kterých musíte uplatnit různé poznatky z fyziky nebo biologie. Hodí se znát principy mechaniky a to, že předměty padají dolů (gravitace). I když směr letu zježené kočky se občas určuje těžko, to, že myš poběží za sýrem, je prostě danost. Hra má více méně sloužit jako simulátor fyzikálních zákonů, dokonce až do té míry, že by v ideálním prostředí mohly být i proveditelné i v realitě.


V průběhu hry se zvyšuje i její náročnost, některé ze sérií měly až 160 kol. Ve vyšších levelech jsou v prostoru často umístěné různé předměty, které představují nápovědu k možnému řešení. Pokud hráč zvolí verzi „freeform“, má k dispozici celou škálu předmětů, ale žádnou nápovědu. TIM je občas frustrující, zároveň zajímavá hra, která má rozvíjet kreativitu, hravost a schopnost prakticky uplatnit (školní) znalosti.

Hra má několik pokračování, v současnosti je dostupná i verze pro iPad/iPhone.

Info:
design&kód: Kevin Ryan
vydavatel: Dynamix
rok vydání: 1992
žánr: simulace (edukativní)
země původu: USA
platforma: různé, MS DOS/Macintosh/3DO

autor: Lenka Šimáková

Žádné komentáře:

Okomentovat