středa 13. října 2010

NHL 96 - začátek mé herní kariéry

EA Canada (1995). NHL 96 (MS-DOS).

V době, kdy nejslavnější hokejové lize světa bezkonkurenčně kraloval Wayne Gretzky a kdy Jaromír Jágr natočil legrační reklamu na žvýkačky, mi vstoupil do života nový element. Právě tehdy, na podzim roku 1995, jsem se stal hráčem počítačových her.

První hrou, kterou jsem si na tehdy moderním Pentiu 133 měl možnost užít, byla NHL 96. Ne náhodou, vždyť v té době snad všichni sbírali hokejové kartičky a o hokeji jsme už na základce zasvěceně diskutovali. Až kvůli počítačové NHL mě ale hokej začal skutečně bavit. Až poté, co jsem odkoukal od virtuálních hokejistů pohyb, jsem se naučil bruslit. To kvůli NHL jsem předstíral chřipku a zůstával místo školy doma, abych měl čas věnovat se nervydrásajícím bojům o Stanleyův pohár.

Čím si mě hra NHL 96 natolik získala? Na svou dobu měla úžasnou grafiku, byla dokonce první svého druhu, ve které mohl hráč libovolně přepínat mezi několika kamerami. Obsahovala aktuální soupisky všech týmů NHL, což rozšiřovalo mé hokejové povědomí a umožňovalo mimo jiné lepší pozici při výměně hokejových kartiček ("Dám ti za toho tvýho Gretzkyho Stevense a Andreychuka! Neboj, je to pro tebe výhodný, oba maj v NHLku vysoký hodnocení..."). Velkým bonusem byly i rvačky, které automaticky startovaly po některém z ostřejších zákroků a které získávaly nový náboj, pokud člověk hrál proti kamarádovi na jednom počítači.



NHL 96 pochopitelně měla i své slabší stránky: v zápasech padalo málo gólů, ve hře ještě nebylo možné zahrát si za nově vzniklý tým Colorada (který přitom v roce 1996 v reálu Stanley Cup získal) a ani jinak opravdu parádní grafika nebyla úplně bez chybičky - občas se stalo, že jeden hráč projel "skrz" druhého. V té době to ale byly všechno maličkosti, které většina hráčů tvůrcům ráda odpustila.

Série se za rok dočkala dalšího pokračování, ale ani to mě neodradilo od toho, abych zůstal věrný šestadevadesátce. Až skoro dokonalé NHL 98, které většina expertů označuje za nejpřelomovější díl celé série, mne přimělo, abych dva roky starou hru odložil zpátky do krabice (tehdy se ještě hry prodávaly v krásných velkých krabicích, ne jen v plochém obalu na DVDčko jako dnes). Ale nikdy nezapomenu na krásný pocit, kdy se mi poprvé podařilo virtuálně vyhrát Stanley Cup.

Žánr
: sportovní hra

Platformy
: DOS, Genesis, SNES, GameBoy, v pozdějších dílech série řada dalších

Země výroby
: Kanada

Žádné komentáře:

Okomentovat