úterý 12. října 2010

Gobliiins - návyková adventurní záležitost

Coktel Vision (1991) Gobliiins. (PC)

Gobliiins

První díl série Gobliiins od vývojářské dílny Coktel Vision vyšel v roce 1991. Tato hra byla vytvořena pro platformy Atari ST, Amiga, PC a Mac.


Jedná se o čistokrevnou adventuru (hru, jejíž hlavním herním principem je řešení různých úkolu - puzzlů, questů) Hráč ovládá skupinku goblinů, což jsou taková prapodivná malá zvířátka, která mají různé zvláštní schopnosti. Kombinací schopností jednotlivých postaviček hráč řeší již zmíněné questy nacházejících se v jednotlivých levelech (úrovních) hry.

Každý level se nachází v rozličných herních prostředích čítajících 1-3 screeny (obrazovky). K řešení zapeklitých herních úkolů má hráč k dispozici 3 gobliny (symbolizované počtem "i" v názvu hry :) ) První goblin Asgard je bojovník a při plnění úkolů plní "silovou" složku (přenášení věcí, lezení atd...). Dalším goblinem je Ignatius, který jakožto kouzelník používá svou magii (hýbání s objekty na dálku, zvětšování/zmenšování objektů atd...). Posledním goblinem je Oups, který je velikého technického nadání a jako jediný ze svých kamarádů může sbírat předměty a používat je dohromady.

Hra obsahuje celkem 22 herních levelů (screenů), které následují lineárně za sebou. K postupu do další části hry je vždy potřeba vyřešit předešlý úkol! Sekvence úkolů jsou od těch lehčích (logických) až někdy po bizzarní kombinace, na které musí hráč přijít. Někdy vás hra dovádí až k šílenství, zvláště ve chvílích, kdy dlouho nemůžete přijít na nějaké řešení dané herní situace, případně, když někde neopatrně ponecháte svého goblina a on vám "natáhne brka". Všechna tato psychická traumata vám ale hra kompenzuje obrovským orgasmickým pocitem uspokojení v momentě, kdy konečně přijdete na to, kde byl ten zakopaný pes!




Platformy: Atari ST, Amiga, PC, Mac
Rok vydání: 1991
Série: Gobliiins, Gobliins 2: The prince Buffon, Goblins Quest 3
Žánr: adventura
Země výroby: Francie

1 komentář:

  1. OK, ale překvapilo mě, že Gobliiins považujete za "čistokrevnou" adventuru - jednak tam není text ani rámcový příběh, jednak je spoustu akcí třeba přesně načasovat. Záleží asi na tom, co berete za prototyp adventury.

    OdpovědětVymazat