sobota 5. prosince 2009

Raid Gaza!

Raid Gaza! je vlastne RTS (Real Time Strategy) s velkou davkou satiry. Hrajete za Izrael a vasim ukolem je postavit zakladnu, ktera se sklada ze ctyr moznych budov. Na zakladne o rozloze dvakrat dve pole muzete postavit velitelstvi, kasarna, raketove silo, letiste. Budovou letiste ziskate moznost stavet helikoptery nebo stihacky. Budovou raketove silo ziskate moznost stavet rakety s uzasnym doletem do Gazy. Budovou kasarna ziskate moznost stavet tanky a pechotu. A nakonec nejdulezitejsi budovou je velitelstvi - tato budova umoznuje jednak za poplatek urychlovat vyrobu jednotek na zabijeni a druhak si volat o financni injekci za urcity cas. Na zniceni a zabiti co nejvice 'protivniku' mate casovy limit peti minut.
Kdyz jsem tuto flesovku hral poprve, rikal jsem si 'wtf?!', za pet minut jsem sice postavil vsechny ctyri druhy budov, dokonce jsem postavil i par tanku a vyslal par raket, ale cas byl jako vzdy proti mne a v celkovem souctu, ktery se na konci vzdy zobraci, mi vyslo, ze jsem zabil 'pouze' 12 Palestincu na jednoho Izraelce. Nedalo mi to a zacal jsem premyslet 'jak na to' - asi po treti hre jsem prisel na to, jak funguje system skore v teto hre. Vlastne na skore +/- 1,5mil mi stacilo pet her. Postavil jsem jako prvni budovu velitelstvi, pote budovu raketoveho sila. Budova velitelstvi je podle meho ta nejdulezitejsi v cele hre a budova sila vlastne taky :-). Po postaveni velitelstvi jsem priblizne prvni dve minuty jen vylepsoval rychlost stavby jednotek. Diky tomu pak stacilo jen posilat na Gazu rakety a volat si k amikum pro financni pomoc. Protoze jsem posilal jen a jen rakety a nikdy ne zadnou moji ovecku at uz v tanciku nebo v letadylku, v konecnem skore jsem mel zabiteho pouze jednoho vojaka, ktereho mi zabili jeste v konci intra. Na konci casoveho limitu se seznamite se statistikou z roku 2007, kde pripadlo na jednoho Izraelce 25 mrtvych Palestincu.
Hra je mozna svym zpusobem zajimava, ale ve vysledku mi to vsechno prijde hloupe... Preci jen kdyby misto Gazy se posilaly rakety z Kuby na USA, byl bych asi nadsenejsi :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat