úterý 13. října 2009

Warcraft II: Tides of Darkness aneb Válečné umění v době, kdy ještě nebyly žárovky














Blizzard Entertainment (1995), Warcraft II: Tides of Darkness, (MS-DOS)


Nový žánr real-timových strategií si počátkem 90. let díky titulům Dune 2 a Warcraft: Orcs&Humans vydobyl na herní scéně pevné postavení. Ve srovnání s těmito velikány sice Warcraft II nepřinesl žádné převratné novinky, nicméně mu ani nelze upřít, že svými drobnými inovacemi nemalým dílem přispěl k vývoji tohoto mladého žánru.
Vylepšené uživatelské rozhraní například umožnilo komplexnější ovládání jednotek a kromě země se tu tak poprvé bojuje i ve vodě a ve vzduchu.
Warcraft II je rovněž obecně pokládán za první RTS, které se povedlo naplno prosadit na poli multiplayeru. Tento úspěch vedl k zvýšené orientaci na hru více hráčů, kterou se budoucí hry Blizzardu vyznačovaly.

Platformy: PC, Mac OS
Rok vydání: 1995
Série: Warcraft: Orcs&Humans (1994), Warcraft II: Tides of Darkness (1995), Warcraft II:Beyond the Dark Portal (1996), Warcraft II: The Dark Saga (1997), Warcraft III: Reign of Chaos (2002), Warcraft III: The Frozen Throne (2003)
Žánr: Realtimová strategie
Hlavní designér: Ron Millar
Země výroby: USA

Žádné komentáře:

Okomentovat