pondělí 19. října 2009

Transport Tycoon - sen malého podnikatele



MicroProse Software, Inc. (1994). Transpor Tycoon (MS-DOS)

Za matku všech budovatelských strategií je dodnes považováno dílo Chrise Sawyera Transpor Tycoon - a právem. Zatímco v Dune II a Warcraftu šlo především o likvidaci nepřítele, v této hře šlo spíše o peníze, suroviny a obchodní likvidaci konkurence. Začalo to jednoduše - roku 1930 byla založena vaše společnost, nějak se pojmenovala, vybrali jste si ksichtík, postavili hlavní sídlo a hurá do práce. Cílem bylo vydělat peníze - investovali jste tedy do železnice - postavili jste trať, nádraží, koupili mašinku a vagónky a začali jste vozit uhlí. Hned, jak vláček něco vydělal, rozšířili jste podnikání a takhle to šlo až do roku 2030. Kdo měl v tom roce více bodů, ten vyhrál. Cestu na vrchol vám mohla znepříjemňovat konkurence - počítačem(nebo člověkem - hra měla i multiplayer) řízená společnost. Přičemž si šlo v nastavení vybrat s kolika společnostmi bude hráč soupeřit, kdy se mají objevit, kolik peněz si mohou od bank vypůjičit. Mapa s městy, průmyslem, horami a ostrovy byla náhodně generovaná, což zaručovalo obrovskou znovuhratelnost. Perfektní a fungující systém navíc přinášel faktor velké závislosti. A navíc má hra dodnes co nabídnout. Skupina skalních fanoušků hru kompletně předělala a dnes si ji můžeme bez problémů zahrát i ve vysokém rozlišení se spoustou drobných vylepšení. A opravdu to stojí za to. Hra mimochodem vypadala už v roce 1994 fantasticky (vypadá podle mě tak dodnes, ale to je dáno spíš tím, že už se to pro mě stalo srdeční záležitostí)!

Platformy: PC, Playtation (1997)
Rok vydání: 1994, Deluxe verze 1995
Žánr: budovatelská strategie, simulace
Hlavní designér: Chris Sawyer
Země původu: USA

Žádné komentáře:

Okomentovat